9 навичок, які потрібно розвивати кожному

Нестабільність – це нова стабільність. І чим швидше ми це приймемо, тим успішнішими будемо.

Стабільність веде до нестабільності. Чим стабільнішими стають речі і чим довше вони перебувають у цьому стані, тим нестабільнішими вони стануть тоді, коли настане криза.

Хайман Мінські Американський економіст

Зміни, на які раніше потрібні були століття, сьогодні відбуваються протягом десяти років. А в наступні 20-30 років для них достатньо буде декількох днів чи місяців.

Майбутнє вже настало, воно невідворотно — хочемо ми того чи ні, приймаємо чи ні. Роботи вже серед нас, і вони виконують значну частину нашої роботи. Наше завдання — думати і працювати так, аби вони й далі залежали від нас, а не навпаки.

Які головні якості знадобляться людині, аби бути успішною в найближчому майбутньому:

1. Learn at the moment.

Вчи те, що тобі необхідно саме зараз.

Навіщо вивчати якийсь предмет чи теорії, якщо немає жодної впевненості в тому, що вони знадобляться завтра? Робота дуже скоро перестане бути місцем, куди ви приходите і де залишаєтесь протягом багатьох років. Натомість вона стане місцем, де ви отримуєте задачу, виконуєте її і переходите до наступної.

Це позбавляє можливості системної роботи протягом багатьох років в одній компанії, але дає широкі можливості для того, щоб використовувати свої найліпші, найсильніші знання там, де вони потрібні. Роботодавець, в свою чергу, збирає проектні команди на ті задачі, які в нього є сьогодні або будуть завтра.

У Facebook, зокрема, кожного тижня набирають команду людей на конкретну задачу. На умовах постійного працевлаштування в Facebook працює лише 30% людей. Решта — контрактери. Це люди, які приходять на певний період (від одного місяця до кількох років), в залежності від того, наскільки складний проект виконують.

Не треба вивчати все, більше немає потреби ставати експертами у всьому, адже зміни відбуваються швидше, ніж ми встигаємо розібратися в тому чи іншому предметі. З кожним роком такі зміни будуть відбуватися все швидше. А це значить, що нам треба вибирати те, в чому ми хочемо розвиватися, що ми хочемо знати, і працювати саме з цим предметом, ставати в ньому експертами.

2. Personalization.

Наступні 30 років персоналізація буде однією з ключових тенденцій.

Інтелект в загальному розумінні відходить з першого на другий план. Основним стає ситуативний (соціальний) інтелект — здатність розуміти іншу людину, здатність чути, взаємодіяти, комунікувати. Це ті речі, які треба в собі розвивати, розкривати і чого треба навчатися протягом наступних років.

3. Interpretation.

Це здатність мозку бачити один і той самий предмет з різних боків, здатність розвивати в собі гнучкість мозку.

Зріст, вага, колір волосся, очей — все це відходить на другий план. На перший і головний план виходить внутрішня краса людини. А це означає, що перше, з чим нам треба працювати і про що думати — це здатність сприймати себе, пізнавати себе, розуміти себе. Хто ми, що нами рухає, які наші справжні цінності? Тобто шлях у майбутнє – це дорога до себе справжнього.

4. Accessibility.

Доступність.

Резюме відходять в історію. Варті лише ті наші знання, які потрібні конкретному роботодавцю для конкретного проекту чи задачі. Потрібно бути активними та чесними перед собою й іншими щодо того, в чому ви є спеціалістами, що вам подобається робити і чому ви хочете присвячувати свій час.

Зарплата як така в найближчі 20-30 років перестає бути грошима, які нам платять за нашу експертизу, яку ми витрачаємо протягом 8 робочих годин, виконуючи завдання роботодавця. Нам платитимуть  кошти за цінність, яку ми створюємо, витрачаючи свій час. Тобто цінність того продукту чи проекту, над яким ми працюємо. Це і буде обмін грошей роботодавця на наші вміння і наші навички.

5. Embodyment.

Настала дуже важлива ера чесності, щирості, цінностей і змістів.

Цього найбільше шукають і в цьому вбачають найголовніший навик або найголовнішу перевагу — як для роботодавця, так і для працівників.

Дедалі менше можна почути гучних лозунгів, і все більше запитують прямі незручні питання про те, в чому зміст проекту, над яким працює та чи інша компанія, що він означає для людства і т. д.?

6. Discoverability.

Здатність навчатися стає більш важливою, ніж знання як такі.

Критичне мислення і аналітичні здібності — це ті навички, які зараз дуже затребувані. Їх потребують, їх шукають, і вони будуть основними ще близько 20-30 років.

7. Інформаційна грамотність.

Питання адаптації в середовищі вже не стоїть, стоїть питання інтеграції.

Географічні кордони стираються дуже швидко, на перший план виходять кордони ком’юніті — спільнот людей, об’єднаних якимось завданням чи метою.

Здатність швидко інтегруватися в те чи інше середовище — культурологічно, мовно, релігійно — є важливою перевагою, якщо ми її надбаємо, якщо будемо над нею працювати.

8. Fixed vs Liquid.

Перетворення свідомості з фіксованої на гнучку.

В наступні 20-30 років перевагу матимуть ті люди, які знайдуть в собі можливість і сили перетворити свою свідомість з фіксованої на гнучку. Чим гнучкішими ми будемо до нової інформації, до нових знань, до погляду на себе нового, тим краще буде для нас і тим швидше ми інтегруємось в нову систему, нову реальність майбутнього.

Нестабільність – це нова стабільність. І чим швидше ми це приймемо, тим успішнішими будемо.

9. Art.

Креативність, здатність створювати змісти, продукти і сенси.

Це перевага, яка може привести вас у майбутньому до особистого успіху.

Хороша новина в тому, що найкращі часи вже настали: кожен з нас здатен на все. Єдине обмеження, яке може бути у нас, — це обмеження у нас в голові.

 

Колонка записана під час виступу Наталії Каді в рамках проекту Діалоги про майбутнє.

НавчанняСвітСтратегія