Oголошення проектів H2020 CLEAN SKY 2: CALL FOR PROPOSALS 09

0 899

CLEAN SKY (“Чисте небо”) є найбільшою європейською дослідницькою програмою, в рамках якої розробляються інноваційні передові технології, спрямовані на зменшення викидів CO2, газу та шумів, вироблених літаками. Фонд “Чисте небо”, який фінансується програмою ЄС “Горизонт 2020”, сприяє зміцненню європейської співпраці у сфері авіаційної галузі, глобального лідерства та конкурентоспроможності.

9-й конкурс проектів (CfP09) було розпочато 6 листопада 2018 року через портал учасників Європейської Комісії H2020.

CfP09 має бюджет 69,1 млн. Євро на 55 тем, включаючи 4 тематичні теми. Дата закриття – 6 лютого 2019 року.

До вашої уваги представлено чергове оголошення проектів з авіаційної тематики CLEAN SKY 2:

CALL CLEAN SKY 2 CALL FOR PROPOSALS 09
Publication date 06 November 2018
Opening date 08 November 2018
Deadline Model single-stage
Opening date 03 May 2018
Deadline 06 February 2019 17:00:00

CfP09 має бюджет 69,1 млн. Євро на 55 тем, включаючи 4 тематичні теми. Дата закриття – 6 лютого 2019 року. Перелік тем:

# Types of action: Code and link: Title:
1 RIA JTI-CS2-2018-CFP09-AIR-01-40 Anticontamination Coatings and Cleaning Solutions for Laminar Wings
2 IA JTI-CS2-2018-CFP09-AIR-02-68 Spring-in prediction capability for large integral wing structure [SAT]
3 RIA JTI-CS2-2018-CFP09-AIR-02-69 Biphasic Heat Transport Integration for Efficient Heat Exchange within Composite materials Nacelle
4 RIA JTI-CS2-2018-CFP09-AIR-02-70 Development and application of an innovative methodology devoted for high temperature characterization of high efficient composite structures
5 RIA JTI-CS2-2018-CFP09-AIR-02-71 Model Manufacturing and Wind Tunnel Testing of High Lift System for SAT Aircraft
6 IA JTI-CS2-2018-CFP09-AIR-02-72 MEMS sensors, wireless and innovative measurement systems for validation of HVDC system Structure integration and for new SHMS architectures
7 RIA JTI-CS2-2018-CFP09-AIR-02-73 Material modelling platform for generation of thermoplastic material allowable
8 IA JTI-CS2-2018-CFP09-AIR-02-74 Development of a multipurpose test rig and validation of an innovative rotorcraft vertical tail
9 RIA JTI-CS2-2018-CFP09-AIR-02-75 Design Against Distortion: Part distortion prediction, design for minimized distortion, additive manufactured polymer aerospace parts
10 RIA JTI-CS2-2018-CFP09-AIR-02-76 Cost analysis software platform for evaluating innovative manufacturing technology for SMART fuselage
11 RIA JTI-CS2-2018-CFP09-AIR-03-06 Calibrating Ultrasonic Sensors for atmospheric corrosion.
12 RIA JTI-CS2-2018-CfP09-ENG-01-39 Measurement of rotor vibration using tip-timing for high speed booster and evaluation of associated uncertainties
13 RIA JTI-CS2-2018-CfP09-ENG-01-40 Turbulence modeling of heat exchangers and roughness impact
14 RIA JTI-CS2-2018-CfP09-ENG-01-41 Ground vortex characterization method applicable for engine testing
15 RIA JTI-CS2-2018-CfP09-ENG-01-42 Additive manufacturing boundary limits assessment for Eco Design process optimization [ECO]
16 RIA JTI-CS2-2018-CFP09-FRC-01-25 Smart Active Inceptors System definition for Tilt Rotor application
17 IA JTI-CS2-2018-CFP09-FRC-01-26 Design, manufacture and deliver a high performance, low cost, low weight Nacelle Structure for Next Generation TiltRotor (NGCTR) – Technology Demonstrator (TD)
18 RIA JTI-CS2-2018-CFP09-FRC-01-27 Tilt Rotor Whirl Flutter experimental investigation and assessment
19 RIA JTI-CS2-2018-CfP09-LPA-01-58 BLI configurations of classical tube and wing aircraft architecture – Wind tunnel tests insight into propulsor inlet distortion and power saving
20 IA JTI-CS2-2018-CfP09-LPA-01-59 Fan inlet advanced distortion simulator
21 RIA JTI-CS2-2018-CfP09-LPA-01-60 Innovative low noise fan stator technologies for 2030+ powerplants
22 IA JTI-CS2-2018-CfP09-LPA-01-61 Fatigue life prediction on Inco 718 part subject to service induced damages
23 IA JTI-CS2-2018-CfP09-LPA-01-62 Rear End Structural Test Program – Component & Subcomponent tests
24 RIA JTI-CS2-2018-CfP09-LPA-01-63 Rear End Aerodynamic and Aeroelastic Studies
25 IA JTI-CS2-2018-CfP09-LPA-01-64 Rear End Structural Test Program – Low level tests
26 IA JTI-CS2-2018-CfP09-LPA-01-65 Development of System pipework and Tooling for Sub-Assembly, Final-Assembly of the HLFC-wing Prototype
27 IA JTI-CS2-2018-CfP09-LPA-01-66 Shielding/High-lift composite thermoplastic flap manufacturing, tool design and manufacturing & process definition
28 RIA JTI-CS2-2018-CfP09-LPA-01-67 UHBR Installed Advanced Nacelle Optimisation and Evaluation Close Coupled to Wing
29 RIA JTI-CS2-2018-CfP09-LPA-01-68 Non-Intrusive Flow Field Measurement within a UHBR Intake
30 IA JTI-CS2-2018-CfP09-LPA-01-69 Insulation Monitoring for IT Grounded (Isolation Terra) Aerospace Electrical Systems
31 IA JTI-CS2-2018-CfP09-LPA-01-70 Assessment of arc tracking hazards in high voltage aerospace systems
32 IA JTI-CS2-2018-CfP09-LPA-01-71 Innovative Nacelle cowl opening system
33 IA JTI-CS2-2018-CFP09-LPA-02-27 Innovative mould for thermoplastic skin of the lower fuselage demonstrator
34 IA JTI-CS2-2018-CFP09-LPA-02-28 Innovative tooling, end-effector development and industrialisation for welding of thermoplastic components
35 IA JTI-CS2-2018-CFP09-LPA-02-29 High performance gas expansion system for halon-free cargo hold fire suppression system.
36 IA JTI-CS2-2018-CFP09-LPA-03-16 Automated data collection and semi-supervised processing framework for deep learning
37 IA JTI-CS2-2018-CFP09-LPA-03-17 Audio Communication Manager for Disruptive Cockpit demonstrator
38 IA JTI-CS2-2018-CFP09-LPA-03-18 Safe emergency trajectory generator
39 IA JTI-CS2-2018-CfP09-SYS-01-11 Machine learning to detect Cyber intrusion and anomalies
40 IA JTI-CS2-2018-CfP09-SYS-01-12 Software engine for multi-criteria decision support in civil aircraft flight management
41 IA JTI-CS2-2018-CfP09-SYS-01-13 Camera-based smart sensing system for cabin readiness
42 IA JTI-CS2-2018-CfP09-SYS-01-14 Multi-Material Thermoplastic high pressure Nitrogen Tanks for Aircrafts
43 IA JTI-CS2-2018-CfP09-SYS-02-56 Additive Manufacturing Magnetic Motor
44 IA JTI-CS2-2018-CfP09-SYS-02-57 Complex cores for CFRP primary structural products manufactured with high pressure RTM
45 RIA JTI-CS2-2018-CfP09-SYS-03-19 Flexible and Automated Manufacturing of wound components for high reliability
46 RIA JTI-CS2-2018-CfP09-SYS-03-20 Demonstration and test of low-loss, high reliability, high speed, bearing-relief generators
47 RIA JTI-CS2-2018-CfP09-SYS-03-21 Aircraft wing architecture optimal assembly
48 IA JTI-CS2-2018-CfP09-SYS-03-22 Virtual Testing Based Certification
49 CSA JTI-CS2-2018-CfP09-TE2-01-07 Alternative energy sources and novel propulsion technologies
50 RIA JTI-CS2-2018-CfP09-TE2-01-08 Overall Air Transport System Vehicle Scenarios
51 RIA JTI-CS2-2018-CfP09-TE2-01-09 Environmental regulations and policies
52 RIA JTI-CS2-2018-CFP09-THT-03 Conceptual Design of a 19-passenger Commuter Aircraft with near zero emissions
53 RIA JTI-CS2-2018-CFP09-THT-04 Aircraft Design Optimisation providing optimum performance towards limiting aviation’s contribution towards Global Warming
54 RIA JTI-CS2-2018-CFP09-THT-05 Advanced High Bypass Ratio Low-Speed Composite Fan Design and Validation
55 RIA JTI-CS2-2018-CFP09-THT-06 Research for the development of Particulate Matter (PM) regulations and guidelines
Source CLEAN SKY 2 CALL FOR PROPOSALS 09

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Написати нам

[recaptcha]

×


×


 

×
Долучись та пошир власну інформацію на сайті www.prof.nau.edu.ua

Якщо Ви бажаєте долучити свою інформацію на сайт проектного офісу НАУ, зробити це дуже просто. За допомогою Доданих форм, Ви можете долучити власну інформацію з чотирьох напрямків:

Форми складаються з декількох розділів, кожен з яких має мінімально обов’язкові та довільні поля для внесення даних. Після Заповнення обраної форми та мінімальної модерації з боку команди NAUPROF Ваша інформація буде оприлюднена у вигляді допису на відповідній сторінці сайту.

Просто оберіть бажану форму серед  запропонованих

Teams

Teammate

Concluded

Portfolio

×
Сheck
×