Студентство за Цифровий Університет

СПРАВА ДОПОМОГИ ПОТОПАЮЧИМ
— СПРАВА РУК САМИХ ПОТОПАЮЧИХ
Ільф і Петров, “Дванадцять стільців”

Днями група активних студентів НАУ (Developer Student Club NAU) запустила опитування стосовно актуальних і затребуваних сервісів для студентства і викладачів.

Студенти вважають:

“Саме тому не варто витрачати час. Необхідно брати справу в свої руки, збиратись силами та починати рух. Для цього нам потрібні ініціативні, амбіційні та вмілі студенти (не обов’язково весь набір).

Представляємо вашій увазі ініціативу “Цифровий університет”, мета якого започаткувати розробку і підтримку низки затребуваних ІТ-орієнтованих сервісів для двох основних спільнот університету: студентів і викладачів.

Найближчим часом буде створено відкритий проект у системі Freedcamp, де можна буде прослідкувати ідеї проекту, поставлені завдання та їх прогрес.”

Ними попередньо було відібрано 9 сервісів, докладніше описаних https://telegra.ph/Vstup-do-golosuvannya-01-29. У Телеграм чаті Developer Student Club NAU о 15:18 29.1.2021 стартувало анонімне рейтингове голосування під назвою “Які, на вашу думку, найбільш пріоритетні сервіси?”. Веб-адреса голосування: https://t.me/dsc_nau/46).

Станом на 8:00 2.2.2021 голосування переглянуло 3352 відвідувачів, з них взяло участь у голосуванні – 958.

Підсумок голосування, а саме відсоток голосів, відданих за той чи інший сервіс, відсортованих у зменшуваному порядку представлений на графіку нижче:

Замість висновку

Це не перша спроба в Університеті взяти осяяну вершину автоматизації сервісів, конче потрібних як студентству і викладачам, так і, зрештою, адміністрації. Але поки що всі спроби закінчувались нічим.

Багато людей можуть пригадати, як гарні блискучі ініціативи ув’язали і зрештою згасали у нетрях неповороткої громіздкої бюрократичної машини державної установи. Так, окремі розробки окремих ентузіастів доходили до реалізації, але згодом не отримували сталого статусу через відсутність технічної підтримки і розвитку.

Чого чекати цього разу? Які уроки врахувати на початку чергової хвилі, щоб не потрапити у ту ж пастку?

Підтримка ініціативи адміністрацією Університету безумовно потрібна як на рівні “політичному” (те, що називають “політичною волею”), так і на організаційному. Першу складову залишимо в стороні, через відсутність реального впливу на неї.

Щодо другої, то тут необхідно досягнути взаємодії з тими підрозділами Університету, від яких залежить реалізація окремих сервісів у таких питаннях:

  • пріоритети: оприлюднення власного бачення пріоритетів стосовно базових сервісів і узгодження із пріоритетами, висловленими спільнотою студентів і викладачів;
  • безпека: оприлюднення вимог до кібербезпеки в університетському ІТ-просторі;
  • технології: вимоги до стеку технологій і ІТ платформ, що можуть бути використані під час розробки окремих сервісів;
  • ресурси: надання мінімально необхідних ресурсів (дискового простору, віртуальних серверів, API тощо) для груп розробників;
  • координація: сприяння і участь у створенні докладнішого плану запровадження окремих сервісів та координаційного органу з його реалізації.

Читати ще на тему: